راهنمای من

راهنمای من

اینجا مجموعه مشکلاتی که شخصا به آنها برخورد کرده ام و راه حلهایش را برای دسترسی راحت خودم مینویسم و شاید دیگرانی هم
راهنمای من

راهنمای من

اینجا مجموعه مشکلاتی که شخصا به آنها برخورد کرده ام و راه حلهایش را برای دسترسی راحت خودم مینویسم و شاید دیگرانی هم

آموزش تصویری کم کردن حجم آهنگ برای نمایش آنلاین


:آموزش و مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید
    برای نمایش آهنگ در سایت یا وبلاگ خود نیاز است حجم آن را تا 600 کیلو بایت کاهش دهید تا با سرعت اینترت معمولی نیز قابل اجرا و گوش دادن باشد

    JetAudio برای ساخت یا تغییر فایل صوتی با حجم بالا به فایل صوتی کم حجم که معمولا برای پخش در سایت و وبلاگ استفاده میشود نیاز به نرم افزار ورژن 7 یا بالاتر داریم میتونید این نرم افزار را از بازار تهیه یا از اینجا دانلود کنید


    کار اصلی این نرم افزار پخش صوت و تصویر است ولی به دلیل قابلیت مناسب آن در تغییر حجم فایل صوتی از آن استفاده میکنیم

    پس از نصب این برنامه  
ادامه مطلب ...

آموزش رنگی کردن عکس سیاه و سفید در فتوشاپ (سطح: متوسط)

پیش از این در مطلب «آموزش ترمیم یک عکس قدیمی (با استفاده از فتوشاپ)» نحوه ترمیم عکس را توضیح داده بودم و موفق شدیم این عکس را:

تبدیل کنیم به این عکس:

و اما، در این آموزش می‌خواهیم آن عکس را تبدیل کنیم به این عکس:  ادامه مطلب ...

آموزش ترمیم یک عکس قدیمی (با استفاده از فتوشاپ)

اگر مثل من سن و سالتان در حد یک فسیل باشد(!) احتمالاً عکس‌هایی دارید که قدیمی باشند و دارای چین و چروک.

مثلاً این عکس من است، قریب به 20 سال پیش:

خیلی خیلی دوستش دارم... موافقید آن را ترمیم کنیم تا بشود این؟ :

خوب، شروع می‌کنیم:  ادامه مطلب ...

آموزش تغییر اندازه یا ویرایش صدها عکس با چند کلیک در فتوشاپ (مبحث Action و Automate در فتوشاپ)

با استفاده از این آموزش یاد می‌گیرید که چگونه در فتوشاپ به دسته‌ای از تصاویر، یک اکشن خاص اعمال کنید؛ این اکشن به طور مثال می‌تواند تغییر سایز یا رنگ گروهی از تصاویر و یا حتی اضافه کردن یک آرم به آن‌ها باشد؛ که ما در اینجا مورد اول یعنی تغییر سایز گروهی از تصاویر را توضیح خواهیم داد؛

مرحله 1: کپی کردن تصاویر مورد نظر در یک پوشه

تصاویر مورد نظر خود را در یک پوشه‌ی جدید کپی کنید؛ برای راحتی کار می‌توانید این پوشه را در دسکتاپ ایجاد کنید؛

مرحله 2: انتخاب یا ایجاد اکشن

اکشن در فتوشاپ یک سری عملیات متوالی است که با اجرای آن، عملیات مورد نظر روی تصویر اعمال می‌شود؛ ما هم برای این مرحله نیاز به یک اکشن داریم؛ برای مثال مراحل ساخت یک اکشن به شرح زیر است:

1. پنجره‌ی Actions را از منوی Window> Actions فعال کرده و روی آیکون ایجاد یک اکشن جدید کلیک کنید؛

  ادامه مطلب ...